Snabba leveranser - fritt över 2500 ex moms.

Vanliga frågor (FAQ)

1. Kan jag ändra en order?
2. Vad är en kompatibel patron/toner?
3. Vad är en miljö patron/toner?
4. Hur annullerar jag en lagd order?
5. Min vara har blivit transportskadad – vart vänder jag mig?
6. Gäller garantin på skrivaren om jag använder en kompatibel toner?
7. Hur hittar jag rätt bläckpatron/toner till min skrivare?
8. Vad kostar frakten?
9. Är det möjligt att beställa via telefon/fax, e-post?
10. Är mina personuppgifter skyddade?
11. Hur gör jag om jag vill avregistrera mig från nyhetsbrevet?
12. Jag har glömt lösenordet, hur får jag tag på det?
1. Kan jag ändra en order?
Ja det går bra att ändra/komplettera en lagd order så länge den inte är levererad ut från vårat lager. Kontakta oss på kundtjanst@megashop.se eller telefon: 054-15 13 16
2. Vad är en kompatibel patron/toner?
Kompatibla patroner/toner passar lika bra till din skrivare som originalpatroner/toner men de är ej producerade av originaltillverkaren. Bläcket uppfyller samma kvalitetskrav som originalbläcket och den kompatibla patronen/tonern innehåller lika mycket bläck som en ny originalpatron. Den stora skillnaden är att kompatibla patroner/toner har ett betydligt lägre pris än originalpatroner/toner. Producenterna av de kompatibla patronerna och miljöpatronerna är certifierade med ISO 9001 certifiering.
3. Vad är en miljö patron/toner?
Miljö patroner/toner är återanvända originalpatroner/toner. De samlas in genom olika återvinningsprogram. Därefter skickas de till fabrik där en yttre besiktning görs samt att munstycket kontrolleras. Steg 2 är att rengöra patronen/tonern i ett ultraljudsbad med en speciell rengörningsvätska. I steg 3 fylls patronen med bläck igen, alla patroner/toner testas i respektive skrivare innan de försluts och förpackas. Sedan når de marknaden igen som miljö patroner/toner. Denna produktionsprocess är godkänd av kvalitetssystemet ISO 9000. Processen är även godkänd enligt EPA -- Environmental Protection Act.
4. Hur annullerar jag en lagd order?
Kontakta oss omgående via mail kundtjanst@megashop.se eller via telefon 054-151316 vid annullering av en order (Beställningen kan inte annulleras om ordern har skickats iväg från vårt lager).
5. Min vara har blivit transportskadad – vart vänder jag mig?
Om skadan är synlig på ytteremballaget skall det anmälas direkt när paketet hämtas ut eller levereras av postbudet. Om skadan inte upptäcks förrän ni kommit hem och packat upp paketet kontaktar ni oss på kundtjanst@megashop.se eller på telefon 054-151316 så hjälper vi er med detta.

OBS! ev. transportskador måste anmälas omgående efter leverans eller senast 7 dagar.
6. Gäller garantin på skrivaren om jag använder en kompatibel toner?
Svar ja. Konkurrensverket prövade saken våren 2003. Tillverkarna Canon, HP och Lexmark med flera hade förklarat för sina leverantörer att garantin inte skulle gälla om kunden hade använt en kompatibel eller miljö-patron/toner. Men när Konkurrensverket frågade företagen medgav de att garantin visst skulle gälla även om man använt kompatibla eller miljö-patroner/toner. (Konkurrensverket mål 251:2003).
7. Hur hittar jag rätt bläckpatron/toner till min skrivare?
För att hitta rätt bläckpatron eller toner till din skrivare gör du på följande sätt:

Sök efter din skrivarmodell i sökrutan högst upp på sidan eller välj din skrivares fabrikat i menyn och välj sedan typ av skrivare(Bläckstråleskrivare, Multiskrivare, Laserskriver osv). Nu kommer alla skrivarnamn upp i huvudrutan. Klicka på din skrivarmodell så kommer hela listan av produkter till er skrivare med priser och eventuell information om artiklarna upp. Alla produkter som finns under er skrivarmodell passar till er skrivare. Hittar du ändå inte din skrivare är du välkommen att ringa in till oss!
8. Vad kostar frakten?
Testa själv genom att lägga de produkter i varukorgen ni önskar. Då kommer totalpriset upp längst ner med fraktkostnaden brevid. Totalpriser är inklusive angiven frakt.

2 olika frakter finns:
  • 49:- Bläckpatroner och lättare varor. För dessa gäller fri frakt från 799:- inkl.moms ordervärde.
  • 89:- Toner och större varor. För dessa gäller alltid fri frakt för ordervärde över 2500:- exkl.moms.
9. Är det möjligt att beställa via telefon/fax, e-post?
Svar ja Megashop.se tar emot beställningar på alla ovan nämda sätt, vi hänvisar dock till webbshopen i första hand.

Ordertel 054-15 13 16 eller order@megashop.se
10. Är mina personuppgifter skyddade?
Ja, Megashop garanterar att vi inte kommer att sälja eller skicka vidare några som helst uppgifter. Vi följer de riktlinjer och regler som specificeras i GDPR. Läs vår integritetspolicy här. Du som kund ger, genom ditt köp, medgivande till att vi lagrar dina uppgifter i vår databas.
11. Hur gör jag om jag vill avregistrera mig från nyhetsbrevet?
I varje nyhetsbrev finns en avregistreringslänk längst ner som automatiskt avregistrerar dig om du klickar på den. Svårare än så är det inte.
12. Jag har glömt lösenordet, hur får jag tag på det?
Klicka här, så får du hjälp med ditt lösenord.
 
  • Google kundrecensioner
Megashop Toner & Bläck Lagerbutik Karlstad

Beställ inom

så skickas din
order redan idag!

Kommentarer